Monday 18 June 2018

Paramount Coffee House

8 JUNE 2018, Friday





It was my birthday and aku dengan housemates aku (enotyy and piya) keluar jalan-jalan dekat Bangi. Aku pergi Bangi ada dua tujuan utama. First, sebab nak cari tudung untuk raya and second sebab nak pergi makan dekat Paramount House. Paramount House ni dicadangkan oleh enotty yang dah lebih berbulan-bulan craving nak makan dekat situ. So why not kan, time birthday aku kiteorang keluar makan dekat situ. 

Memandangkan time tu bulan Ramadan, so terpaksa la pergi waktu malam Paramount House tu. Lokasi dia agak strategik laa aku rasa sebab cafe dia betul-betul sederet dengan butik-butik baju dekat Bangi Sentral tu. So tak adalah kene berjalan sangat. 

Lepas siap solat maghrib dekat PKNS Bangi, aku dengan housemates aku pun pergi Paramount House untuk berbuka puasa. Masuk je dalam tu, dah rasa macam ala-ala candle light dinner sebab lampu dia suram-suram macam tu. Aku dengan housemate aku dah 3 kali kut duk pindah-pindah tempat sebab nak lighting yang baik 😂😂😂. Last-last kiteorang duduk dekat luar. Cerah sikit hah! Baru cun nak ambik gambar kan! Mujurlah time tu tak ramai orang, so tak adalah yang nak tengok gelagat kami bertiga yang entah apa-apa tu. 









Tak lama lepas tu kiteorang pun terus order makanan memandangkan semua orang dah lapar giler dan penat dan glucose dalam badan dah out of stock berjam-jam yang lalu. Aku order Olio Aglio Spaghetti, Enot order Grilled Chicken Chop, and Piya pulak order Chicken Thai Sauce with Rice. Then, kiteorang decide nak tambah 2 waffle (Oreo Vanilla waffle and Mix Fruit waffle) sebagai dessert sebab nak try rasa macam mana rasa waffle dia. Best ke idok kan!

15 min tunggu, makanan yang kami pesan pun sampai. Maybe sebab time tu tak ramai orang sangat, so makanan cepat sampai. Makanan yang dihidang sama macam dalam gambar, dan rasanya pun sedap. First time aku try Aglio Olio Spaghetti, and aku dah jatuh hati. Grilled chicken chop dan chicken thai sauce yang Enot dengan Piya pesan pun best!! Nak-nak fries dia tu, gebu je aku rasa hahaha. Boleh kata tak rugi laa kiteorang order makanan tu semua. Harga pun boleh tahan, tak mahal sangat. 




Aglio Olio Spaghetti




 Grilled Chicken Chop





Chicken Thai sauce with Rice 

Waffle dia pun sedap, nak-nak yang Oreo tu haaa heavan betul! Tapi disebabkan kiteorang dah kenyang sangat-sangat time tu, nak habiskan dua biji waffle tu sangatlah seksa. Aku tahu, itulah padahnya apabila tamak di bulan Ramadan huhu. Semuanya nafsu semata-mata. Tapi kami tak membazir ye, kami makan samai licin kut! Sayang kalau biar macam tu je! 









Siap je makan, aku terus pegi bayar. Lepas tu minta tolong staff Paramount House tu tolong ambikkan gambar kiteorang untuk buat kenang-kenangan hahahaha! Kesian aku tengok staff tu, kene layankan aje cakap enot yang suruh ambik gambar angle yang lawa. Terkulat-kulat dia hahaha! segan kut! Mujurlah menjadi jugak gambarnya. 



All in all, Paramount Coffee House is okay. Next time kalau ada masa, aku akan pegi lagi hehe insyaAllah. 

So, bila kenyang, hati pun senang! Bolehlah balik dengan senang hati. 



Bye!




2 comments:

PENANG TRIP ( 2 DAYS I NIGHT)

5 OCTOBER 2018 Assalamualaikum and hi! So post kali ni aku nak cerita pasal pengalaman aku sepanjang trip ke Penang dengan hous...